The Mercedes-Benz plant in Sindelfingen has always been and remains the main production of Mercedes. There has always been a high level of automation and impeccable quality of products.
In September 1972 a totally new car generation of the upper class was presented to the public. For the first time the name «Mercedes-Benz S-Class» was officially used. It replaced model series 108/109 and at that time consisted of Types 280 S, 280 SE and 350 SE. Six months later the S-Class saloon was also available with a larger displacement capacity in the 4.5-liter V8-engine, parallel to the 450 SL and the 450 SLC. At the same time Type 450 SEL was launched with a wheelbase extended by 100 mm. As with its predecessors the rear passengers thus benefitted from the newly gained leg room. Since November 1973 the prolonged version was also available as 350 SEL, since April 1974 finally also as 280 SEL.
A remarkable technical novelty in the saloons of type range 116 was the double-wishbone front wheel suspension with zero steering-offset and brake dive support. It improved the handling characteristics of the car considerably. The rear wheel suspension corresponded for the most part to the construction which had proved itself for years in the «Stroke Eight» models and was also used in the 350 SL.
In terms of passive safety the S-Class also outlined the latest technological development. The many construction details realised in the 350 SL for the first time and for safety reasons now, of course, were transferred as a whole to the S-Class saloons. Thus the fuel tank was not located in the rear end of the car anymore, but above the rear axle and thus protected against collision. Inside a heavily padded dashboard, deformable or conceiling switches and controls as well as a new four-spoke security wheel with impact absorber and broad impact cushion provided for utmost crash protection. Important improvements in comparison to the preceding model range was the even more stable safety passenger cell with stiffened roof-frame structure, high-strength roof and door pillars as well as reinforced doors. The energy absorption of the front and rear deformation zone in the front and rear end was significantly increased by a controlled deformation capacity.
Newly developed cowl panels at the A-pillars, serving as water-shield gutters, guaranteed good visibility in rain and kept the side windows clean in bad weather. Further safety details were wide wraparound direction indicators, well visible also from the side. In addition, broad rear lamps with ribbed surface profile proved to be very insusceptible to dirt.
Обзор Hyundai Elantra 6 поколения с мотором 2 литра под ГБО 4 поколения.
Такие машины под заказ из США( Заказываем у меня — пишем на почту )
Получаются в бюджет 11-13 тыс $.
Чем она лучше 4,5 поколений, и лучший ли это выбор в классе? Может быть стоит купить Короллу, или Джетту, или вообще форд фокус? Разбираемся вместе — приятного просмотра!
По вопросам сотрудничества и рекламы сюда —
slavkaboltik@gmail.com
Поучаствовать в развитии канала можно на карту Приват
4149 4391 0234 9630
★ Друзья подпишитесь на канал, помогите расширить аудиторию!
★ Даю слово что вы не пожалеете подписавшись на канал!
★ С Уважением, Александр!
— Это Армия сынок или стальные нервы десантника!
— This is the Army son or steel nerves of the paratrooper!
★ Понравилось видео и подняло настроение? Обязательно отблагодари Лайком, а так же подпишись если ещё не подписан!
★ Друзья все выпуски подборок приколов в таком формате в этом плейлисте, заходим, смотрим, не стесняемся)))
******************************************************************** www.youtube.com/playlist?list=PLJ5T96IgB6djH6MyJqK1pGt3wiD4sQh69
********************************************************************
★Ссылки на наши Социальные сети и Мессенджеры★
На протяжении всей истории человечества ученые делали самые разные сенсационные открытия. И сегодня мы хотим поговорить о тех, которые подарили нам археологи. Ведь в прошлом цивилизаций гораздо больше интересного и захватывающего, чем может показаться на первый взгляд. Результаты некоторых раскопок заставили ученых поломать голову, а некоторые и вовсе изменили наше представление об истории. Хотите взглянуть на эти древности и прикоснуться к самым невероятным открытиям человечества?
◓МН в ВК►https://vk.com/club60235938
◓РЕКЛАМА►https://vk.com/club60235938?w=page-60235938_49750911
Это место ещё недавно было закрытой территорией с пропускным режимом. И попасть в этот газовый мир можно было только по спецпропускам.
Здесь добывают львиную долю российского газа. Однако «северный длинный рубль», теперь уже — миф из прошлого.
Эта история — о легендарном посёлке #Уренгой, о том, как в условиях северных цен и маленьких зарплат, строители и ударники советских пятилеток до сих пор добывают #газ, пополняя российский #бюджет, но уже — не своё благосостояние.