The Mercedes-Benz plant in Sindelfingen has always been and remains the main production of Mercedes. There has always been a high level of automation and impeccable quality of products.
In September 1972 a totally new car generation of the upper class was presented to the public. For the first time the name «Mercedes-Benz S-Class» was officially used. It replaced model series 108/109 and at that time consisted of Types 280 S, 280 SE and 350 SE. Six months later the S-Class saloon was also available with a larger displacement capacity in the 4.5-liter V8-engine, parallel to the 450 SL and the 450 SLC. At the same time Type 450 SEL was launched with a wheelbase extended by 100 mm. As with its predecessors the rear passengers thus benefitted from the newly gained leg room. Since November 1973 the prolonged version was also available as 350 SEL, since April 1974 finally also as 280 SEL.
A remarkable technical novelty in the saloons of type range 116 was the double-wishbone front wheel suspension with zero steering-offset and brake dive support. It improved the handling characteristics of the car considerably. The rear wheel suspension corresponded for the most part to the construction which had proved itself for years in the «Stroke Eight» models and was also used in the 350 SL.
In terms of passive safety the S-Class also outlined the latest technological development. The many construction details realised in the 350 SL for the first time and for safety reasons now, of course, were transferred as a whole to the S-Class saloons. Thus the fuel tank was not located in the rear end of the car anymore, but above the rear axle and thus protected against collision. Inside a heavily padded dashboard, deformable or conceiling switches and controls as well as a new four-spoke security wheel with impact absorber and broad impact cushion provided for utmost crash protection. Important improvements in comparison to the preceding model range was the even more stable safety passenger cell with stiffened roof-frame structure, high-strength roof and door pillars as well as reinforced doors. The energy absorption of the front and rear deformation zone in the front and rear end was significantly increased by a controlled deformation capacity.
Newly developed cowl panels at the A-pillars, serving as water-shield gutters, guaranteed good visibility in rain and kept the side windows clean in bad weather. Further safety details were wide wraparound direction indicators, well visible also from the side. In addition, broad rear lamps with ribbed surface profile proved to be very insusceptible to dirt.
Думаю, не стоит лишний раз говорить, что автомобиль является одним из тех изобретений, которое существенно повлияло на человечество и наш мир в целом. С появлением автомобилей оказалось, что наша планета значительно меньше, чем нам когда-то представлялось, а время в пути сократилось в разы… У каждого из нас появилась возможность побывать в большем количестве мест и лично увидеть весь колорит других стран и городов своими глазами, ну и именно благодаря автомобилям наша жизнь ускорилась и стала комфортней и динамичней…
Конечно же, автомобильный мир не заканчивается только на форде или мерседесе. Практически каждая уважающая себя страна имеет множество авто брендов, большинство из которых уже давно нам известны. И сегодня, друзья, мы хотим рассказать Вам историю создания одной японской автомобильной компании, которая отличается от других своим исключительным качеством, надежностью, и что не мало важно — доступностью… Ну а ее название, уже давно стало синоним к слову – успех… Конечно, друзья, это Honda…
На старом военном складе мы нашли практически новый УАЗ 469. Действительно интересный выпуск, обязательно посмотрите его!
— По вопросам автомобилей, реставрации, запчастей — retrorembaza77@yandex.ru
— По вопросам рекламы и сотрудничества с нашим каналом — redclient@mail.ru
— Наш инстаграм: www.instagram.com/retrorembaza77/
Наш VK: vk.com/retrorembaza77
Запуск после ночного простоя в -33 BMW E87 N46, АКБ 85а\ч, масло 0w40. Стартер оригинал. Телефон немного долбился о руль при вибрации и поэтому в начале слышно рокот.